F17

Αναζητηση

  A5 Flyer GO

es-c

bikeit n1

agogos-m

GR_Rally_Veria_horizontal_2x20-site

.

ktm16s

Παρουσίαση ΚΤΜ 2016 – Michelin Starcross 5

Παρουσίαση ΚΤΜ 2016 – Michelin Starcross 5
Πάμε για άλλα…

Σε πείσμα των καιρών, η ελληνική αντιπροσωπεία της ΚΤΜ συνεργασία με την Michelin έκαναν μια εντυπωσιακή παρουσίαση της καινούργιας τους γκάμας για το 2016, τόσο στα Motocross όσο και στα Enduro μοντέλα που ήταν εξοπλισμένα με το καινούργιο StarCross 5 στην Πεντέλη Αττικής. Η παρουσίαση είχε ως πρωταρχικό «στόχο» τους δημοσιογράφους, αλλά σε συνδυασμό με τα συχνά test ride της εταιρίας ανά την Ελλάδα, πολλοί φίλοι της πορτοκαλί αυτοκρατορίας είχαν την ευκαιρία να πάρουν μια μικρή γεύση της μελλοντικής γενιάς μοτοσυκλετών και ενός επαναστατικού χωμάτινου ελαστικού.

00001
Το Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας επιλέχτηκε για να γνωρίσουμε σε πρώτη φάση από κοντά και να ακούσουμε από τους ανθρώπους της εταιρίας για τα μοντέλα της νέας χρονιάς. Όμορφος χώρος, επιβλητικός! Έπειτα από την θεωρητική παρουσίαση από τους ανθρώπους των εταιριών ΚΤΜ και Michelin, ήρθε στην παρέα μας και ο Giovanni Sala, ο άνθρωπος που έχει ταυτίσει την ιστορία του με την αυστριακή εταιρία, αλλά και την ιστορία του Brand με το όνομά του.
00039

ΚΤΜ ΜΥ 2016 – ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
Αναμφισβήτητα το 2016 θα είναι μια καθοριστική χρονιά για την εξέλιξη των ΚΤΜ, καθώς τα ΜΧ μοντέλα αλλάζουν ριζικά, καθολικά, θυμίζοντας τα παλιότερα μόνο στο χρώμα – στην κυριολεξία! Οι αλλαγές βέβαια, ως είθισται, θα «περάσουν» την επόμενη σεζόν (2017) και στα enduro μοντέλα. Είναι άλλωστε σύνηθες φαινόμενο μια τέτοια ανανέωση, αν θυμηθούμε λίγο την αισθητική επανάσταση του 2007 (2008 για τα enduro) ή την μηχανολογική και εμφανισιακή του 2011 (2012 για τα enduro) για το πιο πρόσφατο παρελθόν. Όμως, αυτή η τελευταία, ΔΕΝ ήταν ανανέωση (όπως θα έλεγε κι ο Φίλης…) ξεπερνά τα όριά της, και μάλλον θα την αποκαλούσαμε αναγέννηση!

MOTOCROSS
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και να δούμε τι άλλαξε στα MOTOCROSS μοντέλα ΜΥ 2016 – αν και θα ήταν ευκολότερο να δούμε τι έμεινε ίδιο! Αναφερόμαστε στα 125/150 SX, 250/350/450 SX-F MY2016 καθώς το 250 SX είχε προηγηθεί πέρυσι, και αναμένεται ολική ανανέωση στο μέλλον.

Κινητήρες (γενική αναδόμηση!) / Ψεκασμός / Μπαταρία Li-On / Εξάτμιση / Διακόπτης χαρτογράφισης & Launch control / Γκαζιέρα - ODI Grips / Ψυγεία
Πλαίσιο / Υποπλαίσιο / Μοχλικό / Μαρσπιέ / Τιμόνι / Σέλα / Πλαστικά / Φιλτροκούτι
Μη αναρτώμενα: Ψαλίδι / Πιρούνι WP AER Force / Δισκόπλακες

Αναλυτικότερα

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

Βασικοί στόχοι εξέλιξης:
• Βελτίωση της δυναμικής συμπεριφοράς μοτοσικλετών
• Μείωση βάρους
• Βελτιωμένη απόδοση

125/150 SX
Νέα σχεδίαση, μικρότερες διαστάσεις, συμπαγής διάταξη.
Κύλινδρος 360g ελαφρύτερος, ξανασχεδιασμένα power valve, έμβολο / κεφαλή
Κάρτερ 600g ελαφρύτερα, με δυνατότητα τοποθέτησης μίζας, υψηλότερη θέση στροφάλου και συμπλέκτη.
Ξανασχεδιασμένη μετάδοση, κιβώτιο για μεγαλύτερη αντοχή και 200gr χαμηλότερο βάρος, νέο λεβιέ NO-DIRT.
Ίδιος πλέον ο στρόφαλος σε 125 & 150.
Νέα σχέση διαμέτρου-διαδρομής στο 150 SX.
Βελτιωμένη κατανομή ισχύος και απόδοση.
Ενδεικτικά το SX 125: 39hp/11500rpm – 24Nm/11500rpm
Κέρδος βάρους: 2.1 kg (17.1kg).

250 & 350 SX-F
Πιο συμπαγής σχεδίαση για συγκέντρωση των μαζών για βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και ευελιξία. Νέα κάρτερ.
6mm ψηλότερη θέση στροφάλου - 6mm κοντύτερη μπιέλα - 20mm μείωση ύψους.
Η συγκέντρωση των μαζών.
Νέα κυλινδροκεφαλή και σύστημα κίνησης βαλβίδων.
Βελτιωμένη γεωμετρία θαλάμου καύσης.
Ελαφρύτεροι εκκεντροφόροι (-150gr) με άλλο χρονισμό και επιφάνεια χαμηλότερης τριβής.
Κοκοράκια με 30% πιο σκληρή επίστρωση DLC και ξανασχεδιασμένο μηχανισμό χρονισμού.
Νέα ελατήρια βαλβίδων (4) τιτανίου (εισαγωγής 32.5mm, εξαγωγής 26.5mm) και αυλοί που έχουν υποστεί ροϊκή εξέλιξη για κορυφαία απόδοση μέχρι τις 14.000rpm.
Βάσεις κινητήρα κατά τον διαμήκη άξονα, βελτιώνουν τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας και κραδασμούς.
Κοντύτερος κύλινδρος (-130g), νέο έμβολο τύπου bridged box-type, με μικρότερη μάζα για λιγότερους κραδασμούς και καλύτερη απόκριση.
Σχέση συμπίεσης 14.4:1
Μετάδοση 5 σχέσεων. Κιβώτιο με φαρδύτερα γρανάζια και νέα επιφανειακή επεξεργασία στη 2η, 3η και 4η σχέση για αξιοπιστία. Ο μηχανισμός αλλαγής σχέσεων ξανασχεδιάστηκε για θετικότερες αλλαγές.
Ο συμπλέκτης CSS (coil spring steel), έχει ελικοειδή ελατήρια, ελαφρύτερο καλάθι, με 7 δίσκους (από 8), ξανασχεδιασμένο κέντρο (HUB) και πλάκα πίεσης ώστε να γίνεται καλύτερο διαχωρισμός των δίσκων, καλύτερη λίπανση, βελτιωμένη ψύξη, με αυξημένη αξιοπιστία και μικρότερο βάρος.

Απόδοση:
250: 46hp/13000rpm - 29Νm/8500rpm (+1hp)
350: 58,5hp/12500rpm - 41,5Νm/8400rpm (+2,5hp)

Κέρδος βάρους
250cc 1.1 kg (26.1kg)
350cc 1.0 kg (27.2kg)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 450 SX-F
Η εντελώς νέα σχεδίαση των κάρτερ από χυτό κράμα αλουμινίου επιτρέπει τη συγκέντρωση των αξόνων και συνολική μείωση των διαστάσεων. Η θέση του στροφάλου μετατοπίστηκε κατά 7mm προς τα επάνω και κατά 9mm προς τα πίσω ώστε οι μάζες να πλησιάσουν το κέντρο της μοτοσικλέτας. Ο κινητήρας είναι κατά 23mm μικρότερος κατά μήκος, 9mm χαμηλότερος, 23mm στενότερος. Εξασφαλίζει έτσι συγκέντρωση των μαζών που βελτιώνει τη συμπεριφορά και αυξάνει την ευελιξία.
Κυλινδροκεφαλή ελαφρύτερη (-350g), με αναβαθμισμένο θάλαμο καύσης και βελτιωμένους αυλούς.
Τα κοκοράκια έχουν επίστρωση DLC, στην πλευρά της εισαγωγής, για ταχύτητες κινητήρα μέχρι 11,500rpm.
Άλλη καδένα και οδηγοί για αντοχή στη τριβή.
Νέες πλευρικές βάσεις για ακόμη πιο αποτελεσματική στήριξη του κινητήρα στο πλαίσιο.
Κοντύτερος κύλινδρος 6mm με βελτιωμένο υδροχιτώνιο. Νέος θάλαμος καύσης με σχέση συμπίεσης 12.6:1. Πανάλαφρο έμβολο τύπου box-in-box, με εξελιγμένο πείρο για αντοχή στις πολλές στροφές.
Στρόφαλος με 10% περισσότερη αδράνεια (χωρίς επιπλέον βάρος) αλλά με πιο κοντή 6,4mm μπιέλα, συμβάλλοντας στο χαμηλότερο βάρος και την εξαιρετική κατανομή ισχύος.
Μικρότερη αρχική σχέση 31/76 (αντί 32/76), που μειώνει το μήκος του άξονα, συμβάλει στο μικρότερο μέγεθος, μειώνει τις RPM του συμπλέκτη.
Μετάδοση με μόνο 4 σχέσεις. 8mm πιο στενή και 300g ελαφρύτερη. Ο μύλος του κιβωτίου έχει ειδική επίστρωση στις φουρκέτες, για εύκολη αλλαγή σχέσεων με φορτίο και αξιοπιστία. Συμπλέκτης DDS (Damped Diaphragm Steel) με ελαφρύτερο καλάθι, ξανασχεδιασμένο κέντρο (HUB) που παρέχει καλύτερη λίπανση ψύξη.

Μείωση βάρους: 1.8kg

Απόδοση που εντυπωσιάζει!
450: 63hp/9500rpm και 52,5Νm/7500rpm (+4hp)
Αλλαγές σε όλους τους κινητήρες
Νέα μίζα, μπαταρία, καλωδίωση. Μίζα με πιο κοντό άξονα. Τα γρανάζια της μίζας και το torque limiter, από τον ηλεκτροκινητήρα μέχρι τον άξονα, είναι ελαφρύτερα -150g.
Μπαταρία Λιθίου, που μειώνει το βάρος 1kg! Απλοποιημένη καλωδίωση που είναι συγκεντρωμένα σε ένα χώρο πάνω από το φιλτροκούτι, επιτρέποντας στο μηχανικό να αφαιρεί υποπλαίσιο, χωρίς να επηρεάζονται τα ηλεκτρικά.
Το Σύστημα Διαχείρισης (Keihin) είναι ελαφρύτερο 100g με νέο ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου. Το σώμα 44mm παρέχει άμεση απόκριση και μέγιστη απόδοση. Νέα θέση μπεκ και ξεχωριστά συστήματα για κρύα εκκίνηση και ρύθμιση ρελαντί.
Το EMS (Engine Management System) της Keihin έχει μια νέα ECU, και περιλαμβάνει Launch Control, για καλύτερες εκκινήσεις. Ο διακόπτης χαρτογράφησης στο τιμόνι έχει 3 διαθέσιμες χαρτογραφήσεις με διαφορετικές καμπύλες ισχύος, ενσωματωμένες Ήπια, standard, άγρια.
Στο κομβίο στροφάλου υπάρχει πλέον ένα μεγάλο κουζινέτο. Έτσι αυξάνει την αντοχή στο χρόνο επιτρέποντας διαστήματα service των 100 ωρών.
Αισθητήρας σχέσης κιβωτίου, που επιτρέπει διαφορετικές χαρτογραφήσεις του κινητήρα, βασισμένες στη σχέση και τη χαρτογράφηση που έχει επιλεχθεί.
Ο υδραυλικός μηχανισμός Brembo, του συμπλέκτη, χαρακτηρίζεται από τον ελαφρύτερο χειρισμό.
Το λεβιέ των ταχυτήτων έχει σχεδίαση NO-DIRT που βοηθά ώστε να μην μπλοκάρει από τη λάσπη η άκρη του.
Τα καπάκια κινητήρα είναι ξανασχεδιασμένα επιφάνεια και κατεργασία ώστε να προσφέρουν μεγαλύτερη αντοχή στην καταπόνηση από τις μπότες και να διατηρούν την εμφάνισή τους ακόμη και μετά από σκληρή χρήση.
Βελτιωμένη σχεδίαση ψυγείων, για βελτίωση ψύξης και μέσω καλύτερου αερισμού τους. Ίδια χωρητικότητα και επιφάνεια, αλλά 10% καλύτερη απόδοση! Νέα τάπα και λαιμός για καλύτερη στεγανοποίηση, νέο κράμα αλουμινίου και σχεδίαση που αυξάνει την αντοχή, νέα προστατευτικά ψυγείων, που βελτιώνουν την ροή αέρα.

Νέος λαιμός εξάτμισης σε 250 / 350 SXF με θάλαμο αντήχησης και στο 450 Flow Design Header (FDH) σχεδιασμένο για αύξηση ισχύος με χαμηλά επίπεδα θορύβου. Τελικό 40mm πιο κοντό στο 250, 80mm στα 350 και 450.
Με κοντύτερη σχεδίαση και σημεία στερέωσης, το άκρο της εξάτμισης είναι 100mm πιο κοντά στο κέντρο της μοτοσικλέτας.

ΠΛΑΙΣΙΟ
Το πλαίσιο επίσης έχει εξολοκλήρου καινούργια σχεδίαση.
Ελαφρύτερο, κατασκευασμένο από Chromoly ατσάλι, προσφέρει 20% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία με μεγαλύτερο πλάτος κατά 6mm -τριγωνικού προφίλ- σωλήνες, ελάχιστα χαμηλότερο (2mm) αλλά και με 30% μικρότερη διαμήκη ακαμψία που προσφέρει καλύτερη απορρόφηση της ενέργειας που δημιουργείται από το φορτίο του πίσω τροχού. Επίσης, υπάρχουν πλευρικά στηρίγματα κινητήρα, με σύνδεση μεταξύ κυλινδροκεφαλής και πλαισίου, πρόσφατα σχεδιασμένα, που συμβάλουν στον καλύτερο χειρισμό και μειωμένους κραδασμούς! Η ΚΤΜ διατείνεται για βελτιωμένη θέση οδήγησης και εργονομία που συμβάλουν στον καλύτερο χειρισμό. Μικρότερο το αλουμινένιο υποπλαίσιο και 250g ελαφρύτερο!
Ψαλίδι με άλλη εσωτερική δομή, ελαφρύτερο επίσης 250g. Tα μαρσπιέ διαθέτουν ειδική σχεδίαση για μη συσσώρευση χώματος στις αρθρώσεις ώστε να μην κολλάνε. Επιπλέον είναι μεγαλύτερα, ελαφρύτερα και πιο σταθερά για τη μπότα.
Η πάνω πλάκα τιμονιού από αλουμίνιο CNC, έχει 22mm offset, και ελαστικές βάσεις για τα καβαλέτα για μείωση των κραδασμών στο τιμόνι. Η τιμονόπλακα διατηρεί τη δυνατότητα αλλαγής της θέσης του τιμονιού μπρος - πίσω.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Μπροστινή ανάρτηση
Αν και στην Αμερική τα μοντέλα θα εξάγονται με το κλασσικό WP 48 mm 4CS, στην Ευρωπαϊκή αγορά υπάρχει το νέο επαναστατικό πιρούνι WP 48 mm ACS AIR FORK που έχει σύστημα με αεροθάλαμους.
Διαθέτει 3 θαλάμους: Στο αριστερό καλάμι υπάρχει το λεγόμενο Split fork air spring που ουσιαστικά υποκαθιστά την λειτουργία του ελατηρίου με αέρα υπό πίεση. Επειδή μάλιστα ο αέρας που απαιτείται φτάνει σε πίεση τα 10 bar (περίπου 140 psi…!), υπάρχει ειδική μικρομετρική τρόμπα για την πλήρωσή του. Στο δεξί καλάμι υπάρχουν τα φυσίγγια απόσβεσης για συμπίεση και επαναφορά. Πολύ μικρά ελατήρια υπάρχουν σε κάθε καλάμι που χρησιμεύουν ως stop στα «τέρματα» συμπίεσης και εκτόνωσης. Έτσι είναι πολύ εύκολο στη ρύθμιση με μία μόνο αεροβαλβίδα, ενώ είναι και 1,4 kg ελαφρύτερο!
Συνοπτικά τα πλεονεκτήματα που προσφέρει:
- 1,4 kg ελαφρύτερο
- Εύκολη, χωρίς διαβαθμίσεις ρύθμιση της αναλογίας του ελατηρίου
- 25% λιγότερη στατική τριβή
- Εύκολο στο σέρβις και στη συντήρηση

Πίσω αμορτισέρ
Το WP αμορτισέρ είναι καινούργιο όπως επίσης και ο μοχλισμός, το οποίο συνεργάζεται με τα νέα πλαίσιο - ψαλίδι. Το σώμα έχει ξανασχεδιασμένο ρεζερβουάρ για μεγαλύτερο θάλαμο αερίου, ώστε να μειωθεί η πτώση της απόδοσης με τη χρήση. Διαφέρει η σχεδίαση πιστονιού και άξονα 12mm, (μειωμένο από τα 16mm), που εξασφαλίζει περισσότερες δυνατότητες ρύθμισης. Νέας σχεδίασης και η περόνη που μαζί με το κατά 12mm μικρότερο μήκος του αμορτισέρ βοηθά στη μείωση του βάρους. Το σύστημα μοχλισμού έχει άλλη γεωμετρία για να ταιριάζει στη νέα γενιά αμορτισέρ. Το μοχλικό προσφέρει 10mm μεγαλύτερη διαδρομή. Επιτρέπει μάλιστα χρήση μαλακότερων ελατηρίων.

Τροχοί και ελαστικά
Όλα τα μοντέλα έχουν πλέον δίσκους «μαργαρίτα» της Galfer, με τον πίσω 30g ελαφρύτερο, ενώ ο μπροστά 65g. Τα κέντρα είναι δουλεμένα σε CNC, τα στεφάνια είναι Excel με ελαφριές ακτίνες και καψούλια από αλουμίνιο.

Νέο φίλτρο αέρα και φιλτροκούτι
Η σχεδίαση του φιλτροκουτιού προσφέρει μεγάλη προστασία του φίλτρου από λάσπη και σκόνη, εξασφαλίζοντας μέγιστη ροή αέρα. Είναι ελαφρύτερο (-300gr) και δεν ενδίδει στην παραμόρφωση από την υποπίεση χάρη σε νέα υλικά. Νέο φίλτρο Twin-Air σε πιο απλή σίτα / βάση, ελαχιστοποιεί την πιθανότητα λανθασμένης τοποθέτησης. Διαθέτουν επίσης σχεδίαση μονού κουμπώματος για εύκολη τοποθέτηση και αποτελεσματική μόνωση στις γρήγορες αλλαγές στην πίστα

Πλαστικά και σέλα
Το μπροστινό φτερό έχει αυξημένη ακαμψία που μειώνει την πιθανότητα να κολλήσει η λάσπη. Το μπροστινό number plate ενσωματώνει τη βάση για το μαρκούτσι του φρένου. Τα πλαϊνά πλαστικά είναι ξεχωριστά από αυτά του ψυγείου και η νέα σχεδίαση βοηθά τα γόνατα πιο πολύ στην μετακίνηση. Νέα σχεδίαση των πλαϊνών number plates που τα ξεχωρίζει από το φιλτροκούτι, για ευκολότερη συντήρηση και αντικατάσταση πλαστικών. Ενισχυμένο πίσω φτερό με ενσωματωμένες χειρολαβές. Νέα σέλα με καλύτερο αφρώδες για περισσότερη άνεση

Εργονομία
Η σέλα στο πίσω μέρος είναι από 10 έως 20 mm χαμηλότερα, ώστε να χαμηλώσει το κέντρο βάρους. Όπως επίσης και το Neken τιμόνι μεταβλητής διατομής που είναι 10mm χαμηλότερα ώστε να ταιριάξει με τη νέα εργονομία. Νέο και το προστατευτικό τιμονιού. Στα τετράχρονα: Ο διακόπτης επιλογής χαρτογράφησης προσφέρεται πλέον standard. Νέα σχεδίαση στη γκαζιέρα και ντίζες με εύκολη ρύθμιση του τζόγου. Για πρώτη φορά τα γκριπ είναι ενσωματωμένα στη γκαζιέρα και εξελίχτηκαν σε συνεργασία με την ODI. Έχουν μάλιστα ξεχωριστό έκκεντρο στη γκαζιέρα για καλύτερη απόδοση και ευκολία οδήγησης.

ΜΕΙΩΣΗ ΒΑΡΟΥΣ ΠΛΑΙΣΙΟΥ MY16 Vs MY15
Πλαίσιο  380g
Υποπλαίσιο  280g
Ψαλίδι και μοχλικό  250g
Μπαταρία  1000g
Αμορτισέρ  250g
Δίσκοι φρένων  70g
Γρανάζια μετάδοσης  70g
Σώμα ψεκασμού  100g
Πιρούνι  1100g
Λοιπά  100g
ΣΥΝΟΛΟ  3900g

ΜΕΙΩΣΗ ΒΑΡΟΥΣ ΜΟΤΟ MY16 Vs MY15
125 SX 87,8kg (90,4)  3 %
250 SXF 98,5kg (102,2)  3,6%
350 SXF 99,9kg (104,5)  4,4%
450 SXF 100,4kg (105,5)  5,0%

Τι επετεύχθη θεωρητικά:
Συγκέντρωση μαζών
Βελτιωμένη και υψηλότερη απόδοση
Νέα εμφάνιση

ENDURO
Περιορισμένες οι αλλαγές στα Enduro μοντέλα, ενόψει της ολοκληρωτικής ανανέωσης που θα επέλθει το 2017.
Εμφανισιακά μόνο από τα γραφικά καταλαβαίνεις ότι είναι καινούργια… Δεν παύουν όμως να υπάρχουν μικροδιαφορές.
Συγκεκριμένα:
Ρυθμίσεις στο πιρούνι, νέα προστατευτικά
Μικρότερης διαμέτρου μπροστινός άξονας
Πλάκες τιμονιού CNC
Σέλα «Selle Dalla Valle»
Ποδιά κινητήρα για όλα τα μοντέλα
Διακόπτης φώτων Leonelli
Γραφικά

Επιπλέον τα μοντέλα ISDE διαθέτουν τα εξής:
Πιρούνι 4CS WP Closed Cartridge
Μαύρο τιμόνι με logo ISDE
Γρανάζι τροχού Supersprox πορτοκαλί/μαύρο
Προστατευτικά πτώσης ψυγείου
Πορτοκαλί γρίλια ψυγείου
Βεντιλατέρ στα τετράχρονα
Πλευστός μπροστινός δίσκος
Συμπαγής πίσω δίσκος
Σέλα Camel SXS
Προστατευτικά κινητήρα
Προστατευτικά φρένων
Αγωνιστικός καθρέφτης
Φίλτρο βενζίνης στην τάπα
Προστατευτικό εξάτμισης carbon στα δίχρονα
Σιγαστήρες με φινίρισμα σε γκρι χρώμα +ISDE logo
Εξολκέας άξονα μπροστινού τροχού
Ιδιαίτερα γραφικά ISDE (Slovakia)

Στην παρέα μας είχαμε και το ηλεκτροκίνητο FREERIDE Ε-ΧC το οποίο δεν έχει διαφοροποιήσεις αλλά δεν παύει να μας εντυπωσιάζει!

MICHELIN STARCROSS 5

Όλες οι μοτοσυκλέτες ήταν εξοπλισμένες με το νέο επαναστατικό ελαστικό της Michelin, το Starcross 5. Αν και ελαστικό motocross, το νομικό πλαίσιο στην χώρα μας επιτρέπει και τη χρήση του στο Enduro οπότε το κέρδος είναι πολύ μεγάλο για τον Έλληνα εντουρά!
Πριν βγει στην παραγωγή, το Starcross 5 δοκιμάστηκε για τρία χρόνια και εγκρίθηκε από αναβάτες παγκοσμίου επιπέδου έως ερασιτέχνες που αγαπούν τις εκτός δρόμου βόλτες.
Είναι βέβαια εξελιγμένο για να βελτιώνει τις επιδόσεις. Και φυσικά διαθέτει μια πλήρη γκάμα κατάλληλη για κάθε τύπο μοτοσικλέτας, για κάθε χρήση και για όλα τα επίπεδα αναβατών: Hard, Medium, Soft και Sand, με τις 2 μεσαίες γόμες να κυριαρχούν το ενδιαφέρον, τόσο εμπορικά όσο και οδηγικά.
Το Hard, είναι προσαρμοσμένο σε συνθήκες Supercross. Για μικτά - σκληρά εδάφη ιδανικό είναι το Medium που είναι και το πιο πολυχρηστικό, το πιο πολυτάλαντο!
Για μικτά- μαλακά-σαθρά εδάφη κατάλληλο είναι το Soft, ενώ ειδικά για αγώνες στην άμμο το Sand.
O σκελετός είναι πιο εύκαμπτος από της προηγούμενης γενιάς και βοηθά πολύ στην καλύτερη έλξη και πρόσφυση, τόσο στην επιτάχυνση, όσο και στο φρενάρισμα. Υπάρχει η δυνατότητα να δεχτεί πιο υψηλή πίεση.
Επίσης, δεν χρειάζεται ροντάρισμα και μπορεί να οδηγηθεί στο όριο από την αρχική του τοποθέτηση.
Όντας μαλακότερο, μοντάρεται πολύ πιο εύκολα.
Με το βάρος να είναι μειωμένο κατά 15%, εκτός του ότι είναι πιο ελαφρύ, προσφέρει μεγαλύτερη ευκολία χειρισμών. Δεν υπάρχουν συμβιβασμοί ως προς την στιβαρότητα και την αντοχή, ενώ εκτός της βελτιωμένης ελκτικής ικανότητας στην ευθεία προσφέρει και καλύτερη πρόσφυση σε μεγαλύτερες γωνίες κλίσης στις στροφές λόγω της ελαστικότητας.
Μεγαλώνει το ίχνος επαφής με το έδαφος για καλύτερη πρόσφυση και έλξη χωρίς να μειώνεται η στιβαρότητα του σκελετού που απαιτείται για την σταθερότητα στην ευθεία και την ακρίβεια κατεύθυνσης στις στροφές

Στην πράξη, αν και το τερέν δεν ήταν πολυπρόσωπο, τα νέα Starcross έδειξαν υπερβολική «αφοσίωση» και ευκολία, κρατώντας τους τροχούς κολλημένους στο έδαφος, ενώ χρειαζόταν μεγάλη προσπάθεια για να ντριφτάρεις ηθελημένα, και αυτό γινόταν προοδευτικά. Οι εναλλαγές κλίσης ήταν παιχνίδι, ενώ πουθενά δεν εμφανίστηκε ίχνος υποστροφής σε απότομες κινήσεις.


ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ
Motocross ΚΤΜ SX 250, SXF 250, SXF 450
Enduro KTM EXC 250, EXC 250 F ISDE, EXC 350 F
Freeride E-XC

Από την θεωρία στην πράξη…
Για να εμπεδώσουμε καλύτερα τα νέα μοντέλα, έπρεπε φυσικά να τα οδηγήσουμε και αυτό έγινε στα παλιά λατομεία μαρμάρου της Πεντέλης, σε ένα μικρό πιστάκι motocross. Αν και όχι το ιδανικότερο μέρος, ήταν ιδανικό καθώς ήταν όλα κοντά, και υπήρχε η ευκολία της διαρκούς εναλλαγής των μοτοσυκλετών για οδήγηση, της τεχνικής βοήθειας, του service των ελαστικών της Michelin, του catering…!

To τερέν ήταν ιδανικά νωπό για να μην έχει σκόνη, η πέτρα ελάχιστη και ως εκ τούτου τα Mihelin Starcross 5 είχαν εύκολη δουλειά να κάνουν. Τα MX μοντέλα βρίσκονταν πιο πολύ εντός κλίματος όντας στο στοιχείο τους.

SXF 250
Motocross για όλους
O μικρός τετράχρονος δυναμίτης ήταν η αποκάλυψη της ημέρας – όχι ότι δεν το περιμέναμε δηλαδή… Ένας κινητήρας όλο κέφι, που δεν υστερούσε χαμηλά και είχε δύναμη που δεν σε τρόμαζε ψηλά. O όρος «μανιτζέβελο» δικαιώνεται πλήρως για να το χαρακτηρίσει, κερδίζοντας επάξια μια θέση στο λεξικό του Μπαμπινιώτη! Η θεωρία επιβεβαιώνεται στην πράξη, και ο στόχος για «συγκέντρωση μαζών» επετεύχθη! Το νιώθεις μικρό και βολικό κάτω από τα πόδια σου, ελαφρύ αλλά και στιβαρό, χωρίς να υστερεί στα γρήγορα κομμάτια! Όσο για τις αναρτήσεις και ειδικά το μπροστινό πιρούνι «αέρος», είναι ένα μεγάλο θέμα που θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον τον επόμενο χρόνο… Τα πρώτα σημάδια ήταν πάντως θετικά, και η αίσθηση που σου έδινε ήταν ότι όντως πρόκειται για κάτι διαφορετικό! Γλυκό κι ενδοτικό από την αρχή μέχρι και στα βαθιά βυθίσματα, χωρίς όμως να τερματίζει, αλλά και χωρίς να σου δίνει την αίσθηση ότι σκληραίνει! Πιθανότατα είναι το σημαντικά λιγότερο βάρος που κουβαλάει, που του δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση χωρίς να είναι τελικά τόσο μαλακό όσο δείχνει! Και αυτό θεωρώ ότι είναι σημαντικό πλεονέκτημα σε ένα πιρούνι – ειδικά σε χρήση motocross: Να είναι τόσο σκληρό όσο πρέπει αλλά να έχει την μαλακή αίσθηση ώστε να μην σε κουράζει! Τώρα, το πώς θα μεταφραστεί αυτό σε ευκολία συντήρησης / ρυθμίσεων / αξιοπιστίας / φθορών, είναι κάτι που θα το δείξει ο χρόνος και η χρήση. Το γεγονός πάντως ότι η αμερικάνικη αγορά δεν το έβαλε στους κόλπους της με το καλημέρα, μου έχει κάτσει στο λαιμό…

SXF 450
Motocross για λίγους...

Σε αντίθεση με το μικρότερο αδελφό του, το νέο 450 ήταν ο «τραμπούκος» της παρέας! Με τη καλή έννοια πάντα… Ελαφρύ και ευέλικτο μεν, αλλά αυτή η μεστή δύναμη των σχεδόν 65 ίππων σε κάνει ταπεινό δούλο του, που θα ιδρώσεις πολύ για να το «πας», και σίγουρα δεν θα φτάσεις ποτέ τα όριά του… Δύναμη που τρομάζει και στρόφαλος που καθηλώνει! Έχει αυτό το χαρακτηριστικό «κραααάουουου» που έκαναν τα πρώτα «ξερά» μεγάλα τετράχρονα να θεωρούνται όπλα μόνο στα ειδικά – δυνατά χέρια σωματότυπου άνω του 1.85 και αντίστοιχου γυμνασμένου μυϊκού ιστού… Ειλικρινά, αυτή η «στροφαλομάζα» είναι «too much» για μένα, αλλά και για οποιονδήποτε ερασιτέχνη του είδους, που μπορεί όμως να μεταμορφωθεί στο απόλυτο όπλο στον έμπειρο και γρήγορο προπονημένο πρωταγωνιστή. Δεν είναι τυχαίο που ο Antonio Cairoli έμεινε τόσα χρόνια με το 350 πριν περάσει στο 450 φοβούμενος τον ακραίο χαρακτήρα του.

SX 250
Γλυκός Γνώριμος

Εξημερωμένος δίχρονος πειρασμός, που το μικρό του βάρος και η γραμμική του απόδοση σε κάνει να απορείς για την τάση προς εξαφάνιση των δίχρονων 250 από τον κόσμο του Motocross. Με το κλασσικό «ελατηριάτο» πιρούνι και δύναμη παντού, εξαπολύει αστραπιαία επίθεση στο άνοιγμα του γκαζιού. Χάρη στην μικρή του αδράνεια και σε βάζει αμέσως στο τρυπάκι να θυμηθείς ότι οδηγάς και πάλι ΔΙΧΡΟΝΟ όπου η συμπεριφορά του –ειδικά όταν δεν πατάει στο έδαφος- είναι αέρινη, σε αντίθεση με αυτή την αδράνεια του συνοδεύει τα τετράχρονα. «Ακούει» πολύ καλύτερα στο άνοιγμα ή στο κλείσιμο του γκαζιού στο να σηκώσει ψηλά τον μπροστινό τροχό ή να τον βάλει να προσγειωθεί πρώτο στο άλμα, όπως πλαγιάζει και πιο εύκολα στο επερχόμενο μπερμ, και αυτό πρέπει να το έχουμε πάντα στο νου μας…

Δυστυχώς δεν είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε το νέο 350 που θεωρείται –και όχι άδικα- η χρυσή τομή στα τετράχρονα, αλλά ούτε και τα μικρά –στο μάτι- 125-150 που το ΜΗ βάρος τους προκαλεί μόνο και μόνο στο άκουσμά του… 87 κιλά…!

ΕΧC 350 F
Αν και λιοντάρι στο κλουβί το πορτοκαλί 350 enduro στην μικρή Motocross διαδρομή δεν μπορεί να κρύψει τον διττό του χαρακτήρα! Όντας η μοτοσυκλέτα που γεφύρωσε με τον καλύτερο τρόπο το χάσμα των μικρών παιχνιδιάρικων 250 τετράχρονων με τα δυνατά αλλά και απαιτητικά 450, συνεχίζει στην καλύτερη μορφή της βελτιωμένη στα σημεία να εντυπωσιάζει. Φιλική (σαν 250) και συνάμα δυνατή (σαν 450), εύκολη και ξεκούραστη (σαν 250) αλλά και γεμάτη σιγουριά και ροπή (σαν 450) περιμένει να «κρίνει» τον αναβάτη, να δει τι και πως θέλει να οδηγήσει και να πράξει ανάλογα.
Διαθέτει το μοναδικό προσόν ότι μπορείς να την οδηγήσεις ψηλά σαν 250, κυνηγώντας τον χρόνο και τον ανταγωνισμό, ενώ σε μια στιγμή να γυρίσεις το «κλικ» του δικού σου εγκεφάλου και να πας ραχατλίδικα, οδηγώντας «στις ροπές» -που διαθέτει άφθονες- σαν μεγάλο τετράχρονο! Θα σε εντυπωσιάσει και θα σε ανταμείψει σε κάθε περίπτωση! Όσον αφορά την λεπτομερή μετάδοση πληροφοριών από το PDS (έχοντας μάλιστα πρόσφατη οδηγική εμπειρία από Husqvarna FE 350 που φίλτραρε καλύτερα την σκληρή λεπτομέρεια…) δεν υπήρχε η δυνατότητα να την καταλάβω στο συγκεκριμένο τερέν και διαδρομή, τουλάχιστον σε άμεση σύγκριση με το μοχλικό των ΜΧ που οδηγούσα παράλληλα.

ΕΧC 250-F ISDE
Μια μοτοσυκλέτα «κυρίαρχος» στην κατηγορία της, με φανατικό κοινό και ισχυρό χαρακτήρα! Ροπάτο 250άρι, που αν το οδηγήσεις ψηλά ακολουθείς οποιονδήποτε αντίπαλο! Σαφώς καταλαβαίνεις την διαφορά από το 350 που οδήγησες πριν, αλλά αυτή η αίσθηση ότι μπορείς να το «στίψεις» για να ακολουθήσεις το μεγαλύτερο αδέλφι σου φτιάχνει στο στόμα ένα τεράστιο χαμόγελο όταν το οδηγείς. Φοράει το μαγικό 4CS, -για μένα το πιο «έξυπνο» πιρούνι που κυκλοφορεί- το οποίο άπαξ και στρωθεί (είναι αρκετά σφιχτό μέχρι να στρώσει…) λειτουργεί άψογα στα μοντέλα 2015 και μετά. Σε συνδυασμό με το Michelin Starcross 5 Soft, σε προκαλεί να το πλαγιάζεις στο όριο και να ανοίξεις το γκάζι τέρμα! Εξοπλισμένο με ένα σωρό καλούδια από τα powerparts της ΚΤΜ, και με εντυπωσιακά γραφικά ως 6days edition, είναι μακράν το πιο όμορφο endurο αυτή τη στιγμή! Ο floating δίσκος μπροστά, ίσως σε παραξενέψει στις μικρές –trial- ταχύτητες ή στατικά, νομίζοντας ότι ο «τζόγος» στο βύθισμα του φρεναριστού πιρουνιού προέρχεται από το λαιμό, από τα ρουλεμάν τροχού ή κάτι τέτοιο… Απλή ψευδαίσθηση!

ΕΧC 250
Τα δίχρονα δεν θα πεθάνουν ποτέ! Η κατηγορία Ε3 του παγκόσμιου Enduro το επιβεβαιώνει, αφού στην πλειοψηφία της έχει δίχρονα 300άρια! Το μικρότερο 250 δεν διαφέρει και πολύ, όντας κατά τι πιο αδύνατο αλλά και φιλικότερο! Δεν θα μείνει ποτέ από δύναμη, δεν θα σε αφήσει ποτέ από δυνάμεις! Καθαρό, με άψογη – υποδειγματική λειτουργία, αφήνει μόνο το θέμα της κατανάλωσης να σε προβληματίζει ώστε να μην το προτιμήσεις για αγορά σε σχέση με τα τετράχρονα! Το μαγικό κουμπάκι της αξιόπιστης πλέον μίζας σου λύνει και τις τελευταίες αμφιβολίες περί δυσκολίας στα… δύσκολα, ενώ οι βελτιώσεις που δέχεται μπορούν να εξαγριώσουν εύκολα τον ήπιο χαρακτήρα που δείχνει!
Η αλλαγή του μπροστινού άξονα του τροχού με μικρότερο, είναι μια κίνηση που ομολογώ ότι δεν μου άρεσε καθόλου, αφού στην ουσία «αχρηστεύει» τις παλιές σου 2ες ζάντες, ρουλεμάν, πιρούνια που μπορεί αν διέθετες όπως καλή ώρα ο υπογράφων.

FREERIDE E-XC
Είναι αναμφισβήτητα ένα επαναστατικό ακριβό παιχνίδι τεχνολογίας και οικολογίας, που δυστυχώς θα αργήσει να βρει το δρόμο του και να δικαιωθεί, ειδικά στο χωμάτινο τερέν. Κι αυτό για 2 λόγους: 1ον η αίσθηση της ροπής του ηλεκτροκινητήρα που διαρκώς μειώνεται από την μέγιστη τιμή της στις 0 στροφές μέχρι την μέγιστη ταχύτητα, με ξενίζει όσο τίποτε άλλο και δεν μπορώ να την συνηθίσω. Θέλω όταν οδηγώ μοτοσυκλέτα να ξέρω ότι τα καλύτερα έρχονται όταν ανοίγω το γκάζι, και το ηλεκτρικό Freeride μου το στερεί… 2ον όντας καθαρά ένα Playbike περιορισμένου βεληνεκούς, ασφυκτιά σε πιστάκια Motocross και σε γρήγορες φλαταδούρες, αναζητώντας παιχνιδιάρικα μονοπάτια που περιλαμβάνουν την έννοια του endure ή του μοτοαλπινισμού. Για να γίνει αυτό χρειάζεται χρόνος και δρόμος, πράγμα που η μικρή του αυτονομία το απαγορεύει…
Δεν παύει όμως να είναι ένα φανταστικό παιχνίδι για μεγάλους μπαμπάδες, που θέλουν να συνοδεύουν τους γιούς στις προπονήσεις τους, ή τους νεαρότερους φίλους τους που αντέχουν το mountain bike περισσότερο από αυτούς…


Οδηγώντας τα enduro KTM στην καλύτερή τους φόρμα, αλλά και τελευταία τους μορφή προ της μεγάλης αλλαγής, αναμένουμε την motocross «επανάσταση» να περάσει στις εντουροφλέβες το 2017 που πολύ φοβάμαι (ή ελπίζω?) πως θα περιλαμβάνει μοχλικό, αεροπίρουνα αλλά και άλλα χρώματα… Επιτέλους! Ας δούμε και πάλι τα πρώτα αυθεντικά ασπροκόκκινα / άσπρο-πράσινα ή έστω άσπρο-μωβ χρώματα εκείνης της φοβερής δεκαετίας του ‘82-‘92…
Είδωμεν!
Κείμενα: Δημήτρης DOC Αθανασουλόπουλος
Φωτό: Χρήστος & Γιώργος Καραγιωργάκης

smf  smy  redbull  amotoe sm  omae sm

GR Rally 2019 poster 8

dirtbikegr

Aurora-ws

ΚΑΛΛΙΑΡΙΔΗΣ καρτα 2019 2

planetsim b

enduronewsB

Motorsite logo

Newsletters

 

   

 

 

logo FIM  fimeurope

hrc-news

.