F17

Αναζητηση

es-c

OFFROAD DAYS 300X250 ALL

bikeit n1

grc m

swm m

agogos-m

.

 

Sherco logo1

1η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ SHERCO

Του Δημήτρη Αθανασουλόπουλου

Φωτό: Τάκης Μανιάτης - DOC

Καλωσόρισες SHERCO!

 

Η αλήθεια είναι ότι έλλειπε από την ελληνική αγορά παρόλο που είχε ανατείλει το αστέρι της και μάλιστα είχε γίνει πολύ φωτεινό τα τελευταία χρόνια! Φήμες ακούγονταν από πολλές μεριές, προσπάθειες γίνονταν, αλλά τελικά το καλό πράγμα αργεί να γίνει! Έγινε όμως! Και η ελληνική αντιπροσωπία της Sherco είναι γεγονός!

5D3 2016

Ιθύνων νους πίσω από το όλο εγχείρημα ο κος. Γιάννης Πολυχρόνης που μαζί με τον Ρουμάνο αντιπρόσωπο Radu Zicu αποφάσισαν να επενδύσουν μια δύσκολη εποχή στην Ελλάδα, με μια εταιρία μικρή μεν, αλλά με ποιοτικά προϊόντα που έχει αποδείξει την αξία της τόσο εμπορικά όσο και αγωνιστικά! Στα χέρια του Matthew Phillips ένα Sherco SEF 300 κέρδισε το υψηλότερο τίτλο στο Enduro GP χρήζοντας την μικρή εταιρία Παγκόσμια Πρωταθλήτρια στο ψηλότερο σκαλί της δυσκολότερης κατηγορίας!

Αλλά ας δούμε την μικρή ιστορία της Sherco η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον ιδρυτή και μεγαλοεπενδυτή της, τον Γάλλο Marc Tessier που απογείωσε το πάθος του για το Τrial και την χωμάτινη μοτοσυκλέτα δημιουργώντας δικές μονάδες παραγωγής. Η πορεία του Tessier ξεκίνησε το 1993 όπου μαζί με τον Joel Domerque ξεκινούν την εταιρεία Scorpa στο Ales της Γαλλίας, κατασκευάζοντας Τrial με κινητήρες Rotax. Βασισμένη στο Τrial, η Scorpa θα κατασκευάσει αρκετά μοντέλα προσφέροντας καινοτομίες στον χώρο μέχρι και το 1998, όπου αλλάζει συνεργασία στον τομέα των κινητήρων και από την Rotax περνάει στην Yamaha. Η χρονιά είναι σημαντική για τον Τessier καθώς το 1998 δημιουργεί την Sherco φτιάχνοντας το όνομα από ένα θρυλικό μοντέλο της ιστορίας του Τrial, το Bultaco Sherpa. Από τον πρώτο χρόνο παραγωγής η Sherco βγάζει στην αγορά μοτοσυκλέτες πρωτοποριακές με πολλές καινοτομίες που ακολούθησε ο ανταγωνισμός και κράτησε διαχρονικά τα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας για τα επόμενα χρόνια. Το 2002 η Sherco θα ξεκινήσει την είσοδο της στις μοτοσυκλέτες Εnduro και Supermoto αγοράζοντας την HRD, μια εταιρεία που κατασκεύαζε μοτοσυκλέτες κυρίως 50cc για τους έφηβους της Ευρώπης που μπορούσαν να κυκλοφορούν με τις συγκεκριμένες μοτοσυκλέτες. Την ίδια χρονιά, η Sherco αποκτά εργοστάσια σε δύο χώρες τα οποία κινούν την παραγωγή των μοτοσυκλετών της μέχρι και σήμερα. Στο εργοστάσιο στην Nims της Γαλλίας, κατασκευάζονται και συναρμολογούνται οι μοτοσυκλέτες Enduro και Supermoto ενώ 30 χιλιόμετρα έξω από την Βαρκελώνη στον Caldes de Montbui της Ισπανίας κατασκευάζονται και συναρμολογούνται οι μοτοσυκλέτες Trial, συστεγάζοντας παράλληλα τις εγκαταστάσεις διανομής των ανταλλακτικών. Με την παραγωγή στο Trial να γνωρίζει μεγάλη επιτυχία η Sherco ανέπτυξε πολλά μοντέλα σε κυβισμούς 80, 125, 200, 290 και ήταν από τις πρώτες εταιρείες που παρήγαγαν τετράχρονη Trial μοτοσυκλέτα κερδίζοντας μάλιστα και τίτλους, με πιο γνωστό τον τίτλο του Βρετανικού Πρωταθλήματος Trial το 2009 με τον Graham Jarvis. Το 2003 η Sherco σχεδιάζει και βγάζει στην παραγωγή την πρώτη της αγωνιστική enduro μοτοσυκλέτα η οποία είναι τετράχρονη και εξοπλισμένη με τροφοδοσία ψεκασμού κάτι που για την εποχή ήταν πρωτοποριακό για τις χωμάτινες μοτοσυκλέτες. Για τα επόμενα χρόνια την εξέλιξη των μοντέλων Trial θα ακολουθήσουν και τα αντίστοιχα enduro ενώ το 2009 στον όμιλο της Sherco θα ενταχθεί και η Scorpa, μετά την χρεωκοπία της εταιρείας και αγοράς της από τον Marc Tessier. Οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν την παρουσία τους στην αγορά του Trial μοιράζοντας τα ίδια μοντέλα Trial της Sherco, ντυμένα στα λογότυπα και χρώματα των δύο κατασκευαστών. Οι φιλοδοξίες της γαλλικής Sherco θα συνεχιστεί και στους αγώνες ταχύτητας παρουσιάζοντας το 2015 μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα Moto3 που δοκιμάζεται μέχρι και σήμερα στο γαλλικό πρωτάθλημα ταχύτητας αλλά και με την είσοδο της στο Rally Dakar με δύο οδηγούς, εντυπωσιάζοντας μάλιστα στα πρώτα σκέλη του φετινού αγώνα. Το 2017 η Γαλλική εταιρεία παρουσίασε στο αγοραστικό κοινό, την πρώτη της μοτοσυκλέτα enduro των 125cc κάτι που συνδυάστηκε μοναδικά, με την πρώτη επίσημη αντιπροσώπευση της στην Ελλάδα από την Sherco Hellas.

EC4E2798

Παγκόσμια Πρωταθλήματα

2008 - Trial Junior - Loris Gubian
2012 - Trial Junior - Alexander Ferrer
2014 έως 2017 - Trial Γυναικών - Emma Bristow
2016 - Enduro E2 - Matthew Phillips

Δεν μπορούμε παρά να αποδώσουμε τα εύσημα στον κο Γιάννη Πολυχρόνη που το πάθος του και η αγάπη του για την μοτοσυκλέτα και την συγκεκριμένη φίρμα τον ώθησαν να επενδύσει σε μια τέτοια κίνηση! Κι έτσι, το διήμερο 28-29 Οκτωβρίου η Sherco Hellas –όπως λέγεται πλέον- πραγματοποίησε την πρώτη της επίσημη παρουσίαση στην Ελλάδα δίνοντας την ευκαιρία σε συνεργάτες, δημοσιογράφους και κοινό να δοκιμάσουν τα δημοφιλέστερα μοντέλα του 2018 της γαλλικής Sherco. Περισσότεροι από πενήντα συμμετέχοντες βρέθηκαν στον εκπληκτικό χώρο του οινοποιείου "Τζιβάνη" στην Ριτσώνα και οδήγησαν στην ειδικά σχεδιασμένη διαδρομή του πάρκου "Hard Enduro Park Τζιβάνη" τα μοντέλα 300 SE-R Racing MY2018 και 300 SE-F Racing MY2018.

5D3 2052

Η εταιρία θα στεγάζεται στο νέο κατάστημα της Sherco Hellas στην Παπαδιαμάντη 28 στην Μεταμόρφωση Αττικής. Εκεί επίσης θα μπορείτε να βρείτε όλα τα προϊόντα της Sherco, ανταλλακτικά και αξεσουάρ, εξειδικευμένο service, αλλά και προϊόντα των συνεργατών της εταιρείας: Drakos Engineering (ZRP, Athena, Wossner, Pro-X) Drakos Digital (Go Pro, Ogio), Tzortzopoulos (Shoei, MSR, FLY, Leat, Sidi) και λιπαντικά IGOL.

5D3 2167

Την εκδήλωση παρουσίασε μες τον καλύτερο τρόπο ο αξιότιμος συνάδελφος Κώστας Παπαδόπουλος, πριν οι ιδιοκτήτες της εταιρίας μας παρουσιάσουν την έκπληξη της ημέρας που δεν ήταν άλλο από το ολοκαίνουργιο Sherco SER 125. Ένα πανέμορφο δίχρονο, το οποίο βγάζει έγκριση τύπου για έκδοση πινακίδας στην Ελληνική αγορά, όντας το μόνο δίχρονο 125 προς στιγμήν που έχει απομείνει να περνά τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές Euro 4. (Αναμένουμε το Beta…). Το μικρό πολυβόλο όμως, δεν το χαρήκαμε στην οδήγηση καθώς «brand new»… και δεν σας κρύβω ότι μου έμεινε η απορία! Χαχα!

Πλούσια η γκάμα της εταιρίας όπως μπορείτε να δείτε στο σχετικό πίνακα Τεχνικών Χρακτηριστικών, αλλά και στην νέα ιστοσελίδα της: https://shercohellas.gr/ με μοντέλα Enduro, Trial, παιδικά και πολλά 50άρια. Δεν υπάρχουν μοντέλα ΜΧ ούτε Supermoto φέτος. Τα Enduro βγαίνουν σε 2 εκδόσεις, τα Racing και τα Six Days με πιο αναβαθμισμένο εξοπλισμό, ενώ αναμένεται και μια ακόμη σειρά, η Factory με ακόμη περισσότερα καλούδια.

Είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε τα 2 υπερόπλα της Sherco, στα 300 κυβικά, δίχρονο και τετράχρονο στην Racing έκδοση! Δύο πανέμορφες μοτοσυκλέτες, ένα σύνολο από πρωτοκλασσάτα υλικά που συνεργάζονται μεταξύ τους για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ας τις δούμε αναλυτικά: Βασικά μοιράζονται το ίδιο σχεδόν πλαίσιο σε χαρακτηριστικά και γεωμετρία, από χλωμιομολυβδαινιούχο ατσάλι, ημιπεριμετρικό με ισχυρή ακαμψία (υπάρχει ένα λίγο «γρηγορότερο» για το 125, κι ένα λίγο μακρύτερο για το 450). Φορούν αναρτήσεις της WP XPlor μπροστά με διαδρομή 300mm και προοδευτικό αμορτισέρ WP με μοχλισμό πίσω με διαδρομή 330mm. Τα φρένα έχει αναλάβει η Brembo, 260mm και 220mm αντίστοιχα εμπρός πίσω, με 2 έμβολα εμπρός φυσικά. Οι τροχοί είναι από την Excel μαύρες (μπλέ για το ISDE) ανοδιωμένες, ενώ η γεννήτρια παράγει 220W. Εξοπλίζονται με μια κλασσική μπαταρία Yuasa 4Ah, καθώς δεν υπάρχει μανιβέλα ούτε για δείγμα, σε κανένα μοντέλο enduro! (Και ούτε υπάρχει πρόβλεψη!). Ο συμπλέκτης είναι υδραυλικός.

moto 04 dsc 0807 ret 21f3d5a2

Ο τετράχρονος κινητήρας διαθέτει φυσικά ηλεκτρονικό ψεκασμό, κάτι το οποίο η εταιρία έχει καθιερώσει χρόνια πρώτη στο χώρο, και βγαίνει σε 3 εκδόσεις 250-300 και 450 που έχει άλλη βάση μοτέρ. Το ρεζερβουάρ τους είναι 9,7 λίτρα, ενώ η εξάτμιση είναι υπόθεση της Akrapovic – full system για τα Six Days μοντέλα. Ανακοινώσιμο βάρος 102kg!

Στα δίχρονα, που βγαίνουν σε κυβισμό 250 και 300 επίσης, ενώ υπάρχει και το νέο 125, το ρεζερβουάρ είναι 10,4 λίτρα, και η εξάτμιση ανήκει στην FMF (250-300). To βάρος ανακοινώνεται στα 104,5kg στα μεγάλα δίχρονα, παραδόξως υψηλότερο από τα αντίστοιχου κυβισμού τετράχρονα!

Όλες οι μοτοσυκλέτες διαθέτουν 6άρι κιβώτιο, και button εναλλαγής της χαρτογράφησης της ηλεκτρονικής, για πιο ήπιο ή με πιο άμεση απόκριση κινητήρα. Και το βασικότερο; Είναι πανέμορφα! Ειδικά στην ISDE έκδοση! Άριστος χρωματικός συνδυασμός, καλλίγραμμα πλαστικά, «καμαρωτό» ύφος… Γαλλική φινέτσα!

Οδηγώντας

SER 300 Racing

IMG 9660

Ανεβαίνοντας πάνω στο δίχρονο 300 καταλαβαίνεις αμέσως ότι πρόκειται για ένα απόλυτο εργαλείο οδήγησης! Έτοιμο για τα πάντα, στιβαρό και επιθετικό, με σφιχτές (άστρωτες ακόμη) αναρτήσεις και ένα κινητήρα που θερίσει στην κυριολεξία! Γεμάτο παντού, με μεστή δύναμη από χαμηλά χωρίς να κρεμάει ψηλά, απογειώνει τον μπροστινό τροχό στον αέρα για πλάκα! Αν και το σφιχτό πιστάκι στο Κτήμα Τζιβάνη δεν ανεδείκνυε τις αρετές του, και 3η ταχύτητα σπάνια έμπαινε στο κιβώτιο, ένιωθες γενικότερα ότι η δύναμη ξεχειλίζει! Από την αίσθηση του μοτέρ των 300 δίχρονων κυβικών που πάλλεται ανάμεσα στα πόδια σου, μέχρι το ροπώδες στροφάρισμα του στροφάλου που ισιώνει τα πάντα χωρίς να κουνάει! Η ήπια χαρτογράφηση είναι φυσικά προτιμότερη, ειδικά για τα δύσκολα, κλειστά τερέν, αλλά και για οικονομία δυνάμεων, αφού στην πιο «aggressive» ρύθμιση πρέπει να προσέχεις πάντα πως χειρίζεσαι το δεξί σου χέρι δείχνοντας σεβασμό στα 50+ άλογα που έχει να διαχειριστεί. Ευτυχώς, οι σφιχτές αναρτήσεις και η πολύ καλή πρόσφυση στο χώρο, έκαναν το δίχρονο 300 να επιταγχύνει αστραπιαία, παρά να σηκώνει σούζες ή να πλαγιολισθαίνει, δίνοντας ακόμη μεγαλύτερη σημασία στο επερχόμενο φρενάρισμα. Λίγο μαλακότερες αναρτήσεις θα βοηθούσαν το γρηγορότερο στρίψιμο, (κάνοντας γρηγορότερη τη γεωμετρία στο φρενάρισμα).

IMG 9653

Ακόμη και στην κλειστή πίστα, αλλά και στην enduro διαδρομή αργότερα, το 2Τ 300άρι δεν δυσανασχετεί όταν δουλεύει σε ρυθμούς χελώνας, και «καθαρίζει» άμεσα με το άνοιγμα του γκαζιού.

Τι θα ήθελα προσωπικά; Ευχαρίστως θα θυσίαζα λίγους ίππους για έναν αντικραδασμικό άξονα, περισσότερο για ψυχολογικούς λόγους. Κατά τα άλλα, θα χαιρόμουν απίστευτα αν μπορούσα να απολαύσω ένα τέτοιο σε μια πίστα motocross που πιστεύω να υπερέχει τρελά των αντιπάλων του!

SEF 300 Racing

IMG 9571

Ίδιο look, άλλη γεύση! Η Παγκόσμια Πρωταθλήτρια του 2016 δεν πήρε τυχαία αυτό το τίτλο… Ήδη από τα πρώτα μέτρα σου στέλνει το μήνυμα ότι δεν είναι όποια κι όποια! Έχει περγαμηνές, έχει αποδείξει τι αξίζει! Και το βασικό: Καταλαβαίνεις αμέσως ότι δεν είναι ένα υπερκυβισμένο 250 (άσχετα αν στην ουσία περί αυτού πρόκειται…) αλλά ένα δυνατό τετράχρονο εργαλείο, που αν σου έκρυβαν το κυβισμό θα ορκιζόσουν ότι πρόκειται για 350 κυβικά εκατοστά, κυνηγώντας τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό ανταγωνισμό σε απόλυτα νούμερα δύναμης! Εννοώ ευθέως ότι ξεπερνά αρκετά σε δύναμη ένα ΚΤΜ EXCF 250 υπερκυβισμένο στα 280, πλησιάζει σε δύναμη ένα 350, χωρίς να το φτάνει όμως, ιδίως τα δυνατότερα μοντέλα του ανταγωνισμού. Γραμμική απόδοση και διάρκεια, με δύναμη που αυξάνεται όσο ανεβαίνουν οι στροφές, με το ίδιο επιθετικό στυλ όσον αφορά το πλαίσιο και την στάση – θέση οδήγησης (γνώριμο από το δίχρονο). Σαφώς πιο ήπιο και φιλικό από το δίχρονο αδελφό, δεν σε κουράζει τόσο, και σε κλειστό περιβάλλον προτιμάς να το οδηγάς. Δύναμη παντού, με απόκριση εξαρτώμενη επίσης από τον επιλογέα χαρτογράφησης, σου δίνει περιθώρια επιλογών αναλόγως κεφιών. Κι αν στο 2Τ είναι 100% απαραίτητη, στο 4Τ είναι επίσης χρήσιμη αλλά όχι καθοριστική.

EC4E2760

Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω οδηγήσει το αντίστοιχο 250 για να καταλάβω την διαφορά της οδηγικής συμπεριφοράς τους, αλλά κρίνοντας από το 300, θεωρώ ότι το μικρότερο μοντέλο θα είναι (έστω και χωρίς να δείχνει) πιο παιχνιδιάρικο και πιο εύκολο από το «επαγγελματικό» 300άρι. To σίγουρο είναι, ότι με την εξέλιξη των μοτοσυκλετών πλέον, το μόνο που δεν μας λείπει είναι η δύναμη, αλλά ο τρόπος που αυτή βγαίνει στο δρόμο! Και το 300 έχει τον τρόπο να την βγάζει! Τοποθετείς τον μπροστινό τροχό, και στρίβεις με ακρίβεια διαβήτη, νιώθοντας εμπιστοσύνη στο μπροστινό μέρος, ενώ το πίσω σπρώχνει διαρκώς προς τα μπροστά. Όταν η στροφή διευκολύνει, οι πλαγιολισθήσεις ισχύος κάνουν την οδήγηση διασκεδαστική.

Καλή αρχή!

EC4E2874

Απορία θα μου μείνει το κουκλίστικο 125, το οποίο στα χέρια του Matthew Phillips μας εντυπωσίασε στο video της παρουσίασης! ΑΝ μάλιστα ο ανταγωνισμός αργήσει να κινηθεί βγάζοντας ην κυκλοφορία αντίστοιχα μοντέλα, η Sherco πρέπει να εκμεταλλευτεί εμπορικά το πλεονέκτημά της!

Καλή αρχή λοιπόν στην Sherco Hellas, στον Γιάννη Πολυχρόνη και την παρέα του, τον Παύλο Κασίμη που θα είναι ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός και στον Ερρίκο Μαντούκα που θα αποτελεί την εικόνα του μαγαζιού!

Ευχόμαστε καλές δουλειές και σύντομα να δούμε την πλήρη γκάμα!

DOC

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Sherco 2018

5D3 2184

maxresdefault

smf  smy  redbull  amotoe sm  omae sm

dirtbikegr

Aurora-ws

planetsim b

sop17

bfgoodrich

enduronewsB

SRR17m

Newsletters

 

   

 

 

logo FIM  fimeurope

hrc-news

.